Inte min dag...

Blä vilken dag. Jag började dagen ganska bra. Jag vaknade utan att sega även fast allt var jättemörkt överallt. Det känns att vintern närmar sig. Så jag gick upp och åt till och med frukost. Sen bar det av till skolan och hela den biten var också bra. Fast sen så började det dåliga. Det började med att jag var jättetrött på slöjden vilket störde min lärare. Sen så gick jag hem och gick ut med hundarna. Yttligare ett till minus. Vid 4 cyklade jag till stadshuset för jag skulle på ett möte om mångfaldsfestivalen...trodde jag. Istället så rusar jag in i ett helt annat möte och ursäktar mig och sticker därifrån. Jag går då på kören där inte heller den läraren var särskild glad över att jag sa att jag inte kunde komma nästa vecka. Så ännu mer deppiga miner och jag drar hem till tryggheten. Men dan slutar inte riktigt än utan jag cyklar tillbaka till kulturskolan och har Jazz. Detta har jag sett fram emot. Inte för att det är den roligaste lektionen i veckan utan för att vi skulle få veta vilket "känt" band vi skulle få spela med. Men lektionen blir inte rolig eftersom jag inte har någon aning om vad jag gör och inte hör jag om något band. Lektione drar också över vilket jag såklart inte gillar och i slutet så frågar jag vilket band de nu hållit hemligt om som vi ska spela med. Men lärarna ser ut som om de inte fattar vad jag säger och snackar sedan med varandra om att de var tvugna att skjuta fram något. Gissa vad det kan va?... Så inget bra slut på denna dag.

Men dagen har inte bara varit mörk. Några ljusklimpar fanns. Tex så sa min tyskalärare att jag är "begåvad" och ska ge mig mer utmaningar. Detta tog jag som en stor komplimang eftersom jag tycker tyska är varken lätt eller roligt. Men som tur är så börjar min hjärna tänka positivt till det! Sen så komenterade en helt främmande kvinna min frisyr (som S gjort på mig). Hon tyckte den var jättefint men hon förstod inte hur jag gjort den. Jag kunde ju sagt att jag typ trollat eller att jag är född sån men jag var ärlig. En sista positiv grej är väll att jag har min lugna vecka nu. inga prov och nästan inga läxor!

Så summa sumarum så är inte detta min dag men det är ju en dag imorgon istället!
Kram


Kajsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0