Stolt!

Jag har lärt mig sjutsa på cykeln! Det var V som lärde mig det idag. Jag är sjukt stolt. Jag har försökt två gånger innan i hela mitt liv. En av dom slutade med att jag fick krach landa i grannens buskstaket och den andra var för att V inte orkade cykla själv vilket hon ändå fick göra sen. Men idag klarade jag det! Det var vingligt ibörjan och jag var tvungen att stanna när jag skulle svänga men jag kom hem levandes i alla fall. Och det var skönt att komma hem eftersom denna skoldag har varit skitlång... Elevråd där jag knappt hänger med på att skriva och bild där allt som vanligt är virrigt(undrar varför...not). Sen hade vi No där jag inte fattar någonting och har prov imorgon. Borde egentligen plugga men drar mig så gott jag kan. Sen har jag fått hjälp i matten idag som typ är omöjlig. Alla nästan funderar på att hoppa av kursen.  Vi som tyckte vi var så smarta men har aldrig fattat så här lite. Jag ska i alla fall försöka och se om det bär eller brister till jul.

Igår var jag på Ufs möte där jag fick reda på att radiorocks (aldrig hört om det men det är radio så vem bryr sig). De ville  sända våra möten men vi hade tackat nej men har nu som förslag att läsa en sammanfattning. Vilket jag gärna vill göra eftersom det blir ett kryp närmare min dröm att få jobba på radio. Jag kanske i varje fall kan få se hur det funkar i en studio men jag får se om jag får den chansen. Det är säkert fler än jag som vill göra det. Men jag kan ju fortfarande hoppas! Jag gick även med i en fokusgrupp igår som ska fixsa en mångfalds festival i karlstad vilket jag ser min chans att dra hit lite stand-up folk. Får se om jag kan övertala de andra i gruppen. Men jag såg att de hade haft nån förra året då det bara hade varit någon förmiddag typ. Det är ju kul att de satsar lite på detta och att vi i UF får vara med och bolla idéer. Så vi får se vad det blir men det blir nog till våren.

Idag fick vi också papper om våran utbytes student som vi är fadder till. Hon är från japan och det står typ om hennes liv och betyg och saker. Skitkul att läsa. Detta är liksom del ett av att ha en utbytesstudent att välja vem. Vem man tror passar bäst med familjen.  Det var en som jagade sälar vilket inte impade mig, miljövän som jag är. Men nu ska det bli skitkul att träffa japanesen och se vem hon är!

Ha det gött!


Kajsa


Kommentarer
Postat av: Malin

Men ge inte upp skitunge bara för att det är svårt, det blir inte lättare sen direkt och får du VG kan man bara läsa om på gymnasiet och blir det MVG får ddu slappa mer än man redan gör i trean. ALKALImetaller och ALKALIskajordartsmetaller. Första sidan i Kemi A... Man lär sig trots allt ngt på gymnasiet. HAha

Nu ska jag ta tillbaka makten över din TV!

2008-10-02 @ 22:00:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0