Ännu mera vuxenpoäng

Denna dag har varit bättre än gårdagen. Jag var i skolan och det var inte så jobbigt eftersom jag fick "sluta" efter lunch. Så jag drog till stan och hämtade min och Fs billjetter och gick och klagade på synsam. Min lins delade sig utan att jag gjort något så jag fick slösa en ny. Jag tyckte de kunde bjuda mig på en ny lins och efter en stund så fick jag det jag ville! Jag ser det som ett vuxenpoäng till eftersom jag tycker att vuxna i affärer inte lyssnar på barn och jag har en lista över de som är sämst.

1. Tandläkare (Fick ett hemskt minne när jag var tvungen att gå själv. Men jag skvallrade för chefen som är mammas kompis så jag har inte den tandläkaren längre!)
2. Optiker. Där av stoltheten av dagens besök!
3. Folk som jobbar på smyckesaffärer. De tror aldrig man har några pengar utan försöker bara bli av med en.

Men idag då så var de snälla och behandlade mig som en kund med rättigheter för en gångs skull. Därför utdelar jag ett vuxenpoäng till mig själ. Sen var jag nära på att få ett till för jag gick till banken för att fixa med min internetbank men när jag märkte på nummerlappen att det var typ 18 för mig så gav jag upp. Det blir väll ett minus för mig då. Men jag hade en ursäkt för jag ville ju inte komma försent till matten så jag står fortfarande på +. Så matten var jag på, utan S tyvärr för hon mådde inte bra,.och jag fattade nästan allt denna gången som tur var. Nu ökade mitt självförtroende över att jag kommer klara det här stort!

När hjärnan var inte var nårbar längre bar det hemåt och mot Pangprego spelet. Så jävla dumt av E att visa mig det så att jag nu är beroende. Det är ett helt sjukt spel som typ går ut på att hålla sig undan för fisk och escobar. Men det är grymt beroendeframkallande. Prova det! Men det är nog roligare för oss som inte kan leva en dag utan att lyssna på pogramet och har våra Ipods proppade med program från 2007 och framåt. Man fattar inte liksom själva skämtet med hela spelet. Att man blir jätte om man fångar Sanna Nilsen osv. Men spelet ligger på sr.se/p3/pangprego så  gå inoch prova! Se bara till att sköta era liv också så ni inte blir lika fastna som jag.

Nu idag har jag varit ute och sprungit igen och tyckte faktiskt att det var skönt. Jag och pappa tog en tur i skogen för jag orkade inte gå till gymmet. Vi sprang i höstmörkret vilket var ett plus för det var jättemysigt. Skogen ser lite anorlunda ut i ljuset av lampor istället för solen. Jag hade även mycket bättre fart vilket gjorde att självförtroendet slog i luften. Jag tror inte jag har varit så här bra sen typ två år tillbaka.

Nu däremot är det dags för Tv slöande och natten
God natt!


Kajsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0