2XProvdag

Så skönt att denna dag är slut. Skoldagen har varit sjuktjobbig. Som tur är så är min röst bättre idag vilket är positivt fast jag går ibland  upp i falsett. Halvkul. Jag har haft två prov idag som gjorde mig stressad och full av skit i hjärnan. Först på morgonen hade jag svenska prov som var förvånandsvärt enkelt vilket jag tror alla i klassen var glada åt. Sen hade jag massa annat skit och näst sist på dagen hade jag SO prov som var jättesvårt. Min lärare hade skrivit med massa andra saker än de vi "skulle" kunna. Hur kan man plåga oss så? Nej då det är egentligen inte så jobbigt eftersom det brukar ordna sig alltid. Med lite tjat och gnat. Fast det gick faktiskt bra på båda proven, tror jag. Det känns i varje fall väldigt skönt nu när det är över. Jag tycker att efter varje prov så känns det som om man närmar sig årets slut. Det känns liksom som om man är klar med ämnet och går vidare. Tyvärr så kommer de ju tillbaka nästa år men i alla fall så känns det bra nu. jag är även glad för jag fick MVG på mitt No prov jag gjorde förra veckan. Jag trodde inte det gick så bra men ibland har man tur! Det var ett ganska konstigt prov för nästan alla fick lägre betyg än vad de förkänade pga att de svarade fel på EN fråga. Hur kan det vara så? Frågan var på 6 poäng och då om man hade fel så byebye toppbetyg. Bosse höll i varje fall med mig om att det var stört. Men men jag ska inte klaga.

Annars idag så har jag varit på pianot som gick ganska bra det med. Och på vägen hem så träffade jag E på bron. Man träffar verkligen alltid någon på bron. Inte nere vid bron utan mitt på. Konstigt, den där brunnen har någon dragningskraft. Det var kul att se henne igen och hon skulle tydligen skaffa glasögon. Sånna snygga med "bred kant" som är sååå snygga. Men tyvärr köpte jag mina innan trenden kom och får använda linser. Deppigt. Men kul för henne!

Sen så har jag hittat nån som vill gå på Appelqvist och Persson. Jag och F ska gå på den och det ska bli skitkul! Så nu är det bara att räkna ner till 23 oktober (soran, björn, måns och özz) och 15 november då det är detta. Synd bara att det inte gick med att gå på Jesper så det får jag spara till våren!
Ha det bara bra!


Kajsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0