Trött, trött, trött

Fasen vad allt är segt. Det känns som om allt går förbi i snigelfart. Skolan idag kändes som om den aldrig skulle ta slut och pianot drog över så min fritid är kort. Samma sak var det igår. Då bestämde jag mig för att skippa kören för att jag var så trött. Det känns som om livet har gått in i den fasen då allt bara rullar på och man bara längtar till att något ska hända. Massa att göra men lite tid och så ser det ut hela hösten...typiskt.

Idag hittade jag i alla fall något soligt jag nog ska börja till våren med (då man är pigg igen). Jag hittade en teater kurs för oss mellan typ 15-17 (perfekt) som inte är på kulturskolan utan på gjuteriet. Funderar starkt på att gå den nästa år! det dumma är att den är på kårens tid och på UFs tid så jag får se men jag hoppas... Det skulle ju vara as gött om jag lär mig att stå på scen och prata inför andra. Det klarar jag i och för sig idag med fast jag vill göra det bättre.

Nu känns min höft bra igen och det känns jättebra. I går orgienterade vi på idrotten och jag sprang nästan hela tiden. Bye the way så ägde jag på det och jag fick veta att de är ju ett av de saker som bedöms i betyget så om jag har tur så finns det ett till MVG på mitt betyg. Jag får väll hoppas på det också. Det skulle ju vara skönt att ha full pott även om det inte spelar så stor rol!?! Jag klara mig nog ändå. jag kan ju alltid bo i skogen och vara äkta scout. Överleva på skogen. Tror inte det. Det skulle nog snarare min pappa eller E i skåne göra. Jag skulle typ bli allergisk mot allt. nej jag vill bo i storstan och ha ett roligt jobb (radiopratare?). Men jag har god tid på mig att se till så jag inte hamnar bland barren.

Annat som händer är inte mycket. Inte för mig i alla fall. Jag blir dumpad hemma med hundarna medans alla andra har det skoj. Malin ska ju till och med åka t6ill GBG i helgen och gå på bokmässan och Håkan Hellström. Jag blir inte lite avis. Men jag samlar mina pengar så jag kan se Jesper Rönnahl någon gång i höst i stället. Får se hur det blir med det. Annars är det ju en till sak jag hoppas på. Jag får nog ta och sluta hoppas och göra lite action!?! Jag kan ju börja nu med att gör engelska läxan så att det betyget höjs!
Ha det gött


Kajsa 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0