Uppdatering

Vad som hänt är lagom mycket. Igår var jag, tvillingarna och L på Benjamin Button-filmen. Den var väldigt bra men jag hade väll lite för höga förhoppningar. Den var lite förlång men det gjorde inte så mycket om man bara ser den en gång.

Idag däremot har jag, M och mamma flytt stan för att hitta balklänning. Första stopp blev i degerfors. En håla med en superfin finklädes-affär. Det var en hel  källare med olika avdelningar som balklänningar, presenter, dukning m.m. Det var liksom allt för bröllop och fester. Jag bara gick runt och njöt...i en kvart sen gav jag upp. Vad jag än pekade på så var det inte vad M ville ha. Så jag satte mig i en av rockoko-stolarna och halv sov. Efter en timme i degerfors så bar det av till Örebro. Lite större än Degerfors i varje fall.

I Örebro så dumpade jag M och mamma och gick själv en stund. Mamma gav mig en tid på Face i julklapp för att hon tyckte det verkade kul så jag gick dit och blev kladdad i ansiktet. Det var väll så där. Det blev bra men jag skulle ha en "vardags sminkning" men ändå tog det en halv timma med typ 20 produkter. Så jag bestämmde mig för att detta inte är något för mig. Det ligger för mycket tid och djur bakom för att jag ska stödja till hundra %. Men det ingick i priset varor så jag köpte grunderna som kan vara bra att ha någongång!

När vi kollat i Örebros alla klänningsaffärer så skulle vi äta på ett ställe som visade sig vara skabb och sen åka och hälsa på kusinerna. Vi snackade framtid och åt kokoskaka. Det var supermysigt.

Nu är jag hemma igen och ska kolla på "livet är underbart" som jag lånade av kuserinerna. Min lärare tyckte att man borde se den men eftersom han inte tror man kan få tag i filmer på andra ställen än Av-centralen så fick vi inte se den i skolan...

Ha det fint!


Kajsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0