Schweiz...

Måste bara säga något Lilo sa typ i torsdags. Hon är ju fantastisk på svenska och kan massa svåra ord som jag inte fattar varför man ska kunna och inte kan men vissa saker kan hon inte! Då kan ju jag glänsa som jag aldrig gör...

Vi sanckade om julen och kom in på ämnet Lucia. Jag berättade att vi hade luciatåg i skolan.

L-Vad mysigt! Var du sån här...vad heter det...Tärning?

Jag bara skrattade och förklarde sanningen (det heter ju spelpjäs).

En annan rolig sak jag hört en utbytesstudent säga fel, eller rättare sagt hon berättade när hon sa fel till en annan men skitsamma. Hon skulle säga att hon hade håriga ben men det blev:
-Vad horiga ben jag har.
Inte så kul för henne men omgivningen hade det gött!

Hoppas du har det gött!



Kajsa

Kommentarer
Postat av: Anna

Svar: Haha jaa, det är sjukt kul! Vad gött att du gillar bloggen! :)

2008-12-21 @ 22:13:52
URL: http://humorforhelaslanten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0