Fjärde advent=Eldrisk hos fam Jakobsson...

Jag måste bara säga att jag har haft en underbar helg och tack till alla som har gjort den!

I fredags hade vi då våran julmiddag som var jättemysig fast högljud. Det var inte så många på resturangen som tur var! Sen sov tvillingarna, S och L över hos mig och vi "kollade" på barnhemmet. Eller rättare sagt så såg alla utom jag och Ju på filmen eftersom vi gömde oss i kudden och bara skrattade åt när de andra skrek. Minuset på dagen var Oslo-påverkade människor på stan.

På lördagen så hade vi julbak och sen på kvällen julbord med kusinen m.m. Jag, Malin och Lilo förbäredde hela dagen inför julbodet. Vi tränade så att vi skulle ha samvete att trycka i oss all mat på kvällen.  Hela familjen körde lite fasta också. Det är väll något alla gör som har sett sunes jul. Det är väll någonsån där "svensk skada" som att dansa små groderna eller gå i foppa tofflor. Julbordet var grymt med fläder nånting gädda, sillgratäng, värmlandskorv, libanesisk fetost, bla och bla. Det var för mycket. Vi alla som var där gick upp ca 2 kilo var. Kusinen var ju där och fick bli utfrågad om Indien och Ljungskile. Ni som inte fattar varför de ställena är i samma mening så förstår jag...

Idag däremot har det shoppats loss. Första gången på länge jag vågar dra kortet på onödiga grejer. Jag fick lite saker av mamma så som en jättefin klänning till min fasters 50-års fest. Jag köpte några filmer och födelsedagsprestent till gammelman. Så dagen har toppen! Nu ska jag bara försöka få Lilo att fatta attt Mamma mia är en film som är okej att se och att ingen kommer tro att hon är konstig...eller hur?

Ha det fint!


Kajsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0