Varning Lång Text!

Så trött man kan va. Jag är värkligen förkänt av en lång slödag men nepp det går inte eftersom matteboken är såååå tjock. Orkar ingenting idag men får väll snart bita ihop.

Igår var jag som jag kanske sagt i Örebro men fattade inte riktigt vart jag var själv för jag sa att jag var i göteborg hela tiden vilket irriterade folk. Inte mitt problem! Jag har nu då sett Örebro vilket jag aldrig hade gjort förut. Konstigt eftersom vi är där hela tiden? I varje fall så shoppade jag ett par efterlängtade vantar, kollade på balklänningar till malin, köpte läskigt billig Håkan skiva och fyllde mobilen med pengar! Så nu är mobilen igång men plånboken tom. När jag var på väg till Örebros lilla, lilla Åhlens så hör jag någon ropa mitt namn. Jag vänder mig om och där står Kusinen och mostern. Inte vad jag hade väntat mig men inte så konstigt eftersom de bor i Örebro. De hade känt igen mig på min gåstil så tydligen sticker den ut. vet inte om det är positivt. . Vi hälsade och pratade en stund och mamma kom sedan. Kusinen pluggar nån typ indien kurs i en stad på L nära Göteborg (jag blandar alltid ihop städer som börjar på L så vet inte vilken). Hon trivdes tydligen väldigt bra och skulle åka till Indien om två veckor. Skitcoolt att åka till indien men Malin tyckte det var coolare att Jesper i Idol gick på samma skola som kusinen. Malin har blivit lite besatt.

Själva anledningen till att vi var i Örebro var att Malin och ellen skulle på någon hund tävling men jag och mamma bjöd med oss själva så att vi kunde shoppa! Men det gick tydligen inte så bra för varken Malin eller Ellen. Töligt för dom och töligt för oss eftersom shoppingen inte blev så lång som vi hoppades. Vi åkte istället och hälsdae på kusinerna och åt kanelglass och klappade får. Vi uppdaterade varandra om livet och snackade om julfirade. Det närmar sig till skidsäsong! Det var väldigt trevligt och kanelglass var så mycket godare än vad det låter. Efter kalla magar så bar det av hemåt och mot maxis (Malin man får säga som man vill). Jag hade lite shopping sug kvar i kroppen så jag köpte 5 filmer på rea. Jag tror jag har ett köpbehov av filmer borde kanske prata med någon...not. Det var inga superbra filmer typ Briget Jones och sånt men jag som sagt BEHÖVDE köpa dem. Sen Bar det av till mitt hem hem och film kväll.

Jag och Malin ägnade mesta delen av kvällen att kolla på "skjärnor på is" som var mycket bättre än vad jag trodde. Det beror nog på att Berg och Gynning har det, de är ju så sköna! Konstigt pogram, de skadar ju sig och snart när de börjar med hopp kan de ju dö! Jag och Malin hejar på FILLIP(och malin) och malin hånade mig för att jag sa att Fillip var snygg. Han var ju hela konståknings VMs skämt objekt för oss. Men jag visste inte vem det var innan min stora mun utbrast att det finns snygga konståkare.  Jag bryr mig inte så mycket men jag lär höra om detta ett tag framöver. Vi hejade på dem och skrek av glädje när de knäckte inredaren i Isduellen.

I fredags så var jag nattvandrare. Lite halvpinsamt men intresant uppdrag. Kvällen började med att vi(typ 15 från UF) mötte Bosse Batong och gick igenom vad som häder i Värmland. Det var mer än vad man hade trott. Sen fick vi ta på oss gula jackor och knalla iväg. Man träffade jättemycket schysst folk men lite vajande långfingrar bakom ryggen också. Men man fick ju lite uppfattning av vad vissa har för sig. Jag förstår inte riktigt hur man kan ägna sin fredag kväll att hänga på stan och försöka vara cool när man kan ha kul istället. Vissa har säkert kul på stan men vissa såg lite mer lidande ut. Men det är bara mina fördomar. Vi träffade även några andra poliser utöver Bossen som var väldigt intresserade av vad vi håller på med. Vi fick även fika för vårat "hårda jobb" i polisvädret. De som jobbade där sa även att om vi var sugna på tex kaffe så var det bara att droppa in vilken dag som hällst som man känner för, Jag sken upp eftersom jag gillar gratis saker, eller ska jag säga saker som kommunen bjuder på (de får ta lite cred). Det var en rolig men speciell natt och om jag hade haft en gångräknare hade siffran varit hög!

Ha det bara bra!


Kasja 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0