Patrik 1,5

Har precis varit på bio med L och tvillingarna. Jag är lyckligt lottad som har så bra vänner! Vi såg Patrik 1,5. En så mysig film om ett homosexuellt par som vill adoptera men det blev lite fel. Den var djup samtidigt som den var rolig. Den perfekta kombon! Sen cyklade vi hem och snackade lite. Gött att snacka av sig lite. Under kvällen så blev min baklykta på cykeln stulen. Bra att de inte tog hela cykeln men vem vill ha en lampa och gå runt med på stan en fredag kväll? Ha ett litet eget disco med en lampa... Inte normalt men som sagt det var ju trevligt för mig att jag har min cykel kvar!

Skolan helt slut nu! kan inte bli bättre. Inga prov nästa vecka, knappt några läxor och inga spelningar eller annat som tar tid. Utan lugn, lugn vecka! Riktigt skönt. Och nästa helg är också lugn...tror jag. Jag är sämst på att använda och uppdatera min kalender. Något som jag alltid önskar på nyår. Det och att sluta bita på naglarna. Naglarna har min morfar sett till. Jävla stenkoll han har. Bara bra för mig...

Idag i skolan hade vi blues uppvisning som gick helt okej. Min insats var inta bra men alla andra var bra! Men senare på dagen så kan man ju märka att vissa kanske har fastnat i utvecklingen. Shit vilka fördomar folk fortfarande har. Visst man vet att de finns och hör dem men inte av vissa så extremt mycket. Och de har det verkligen om allt och alla. Känns som att kastas  tillbaka till...till... jag vet inte men länge sedan. Hur kan man vara så isolerad ifrån nutiden? Hur kan man ha sånna tankar? Visst jag har också mina fördomar men inte om färg och sexualitet. Jag har ändå accepterat samhället och så. Men men alla inser väll fakta och växer upp. En vacker dag så händer det alla. (Dessa människor borde se Patrik1,5 så får de se att hur kärleken ser ut spelar ingen roll bara den är riktig!)

Imöra är det att gå upp tidigt och ha spelning i mitt icity. Jag tror vi spelar för världens barn eller nått sånt. Men det var för välgörenhet i varje fall så det blir ju lite mysigt. Sen ska jag jobba på museet i 2 timmar på Rättvisedagen, se Bob Hansson och förhoppningsvis komma in på gratis chokladprovning! Hoppas det blir bra. Det var det förra året!

Ha det!


Kajsa

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tycker också om den filmen, må gott.

2008-10-13 @ 00:12:24
URL: http://thedevilwears.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0